Експерти країн Вишеградської четвірки провели тренінги для представників громад Вінницької області

5-6 грудня 2018 року у м. Вінниця продовжилася програма тренінгів для представників об’єднаних територіальних громад Вінницької області у рамках проекту «Управління системою освіти територіальних громад: досвід країн Вишеградської четвірки для України».

Проект реалізовується ГО «Ресурсно-інформаційний центр «Громади Вінниччини» за підтримки Міжнародного Вишеградського Фонду.

Цього разу тренінги для 30 учасників з 16 ОТГ Вінницької області провели чотири експерти проекту із країн Вишеградської четвірки.

Усі міжнародні експерти ознайомили учасників із системою управління освітою територіальних громад Польща, Чехії, Угорщини та Словаччини, а саме законодавче регулювання, розподіл повноважень, систему управління, фінансування, процеси оптимізації та головне – кращі місцеві практики.

Зокрема, словацький експерт проекту Едуард Бураш розповів учасникам про тенденції розвитку освіти часів незалежної Словаччини на прикладах прогресивного міста Кошице та села Кехнец.

 

Угорські представники Шандор Колеш та Ласло Одор вразили учасників нетиповою історією формування системи управління освіти в Угорщині, яка характеризується тенденціями централізації із 2013 року.

 

Матеріали тренінгу польського експерта проекту Радослава Шарлея були сконцентровані на досвіду процесів оптимізації системи освіти громад та їх кращі практики.

 

Чеський експерт проекту Луція Грегуркова розповіла учасникам про історію формування системи освіти Чехії та її сучасний децентралізований стан у т. ч. на рівні громад.

 

Нагадуємо, що тренінги у рамках проекту «Управління системою освіти територіальних громад: досвід країн Вишеградської четвірки для України» проводилися у Вінниці 4-6 грудня 2018 року.

4 грудня учасники разом із українськими експертами проекту розглянули такі теми: актуальний стан системи освіти в ОТГ, діагностика умов розвитку системи освітніх послуг в громаді, розробка SWOT-аналізу, оптимізація освітньої мережі в громаді. 5-6 грудня навчання були присвячені досвіду управління системою освіти у територіальних громадах Словаччини, Угорщини, Польщі та Чехії.