4 грудня відбувся перший день тренінгів у рамках проекту

Сьогодні, 4 грудня, у м. Вінниця розпочалися тренінги для представників об’єднаних територіальних громад Вінницької області у рамках проекту «Управління системою освіти територіальних громад: досвід країн Вишеградської четвірки для України».

Проект реалізовується ГО «Ресурсно-інформаційний центр «Громади Вінниччини» за підтримки Міжнародного Вишеградського Фонду.

Учасниками тренінгу стали 30 представників 16 ОТГ Вінницької області, а саме представники органів місцевого самоврядування, закладів освіти та громадськості.

4 грудня навчання розпочалися з вітальних слів від організаторів.

Зокрема, Андрій Кавунець, голова ГО «Ресурсно-інформаційний центр «Громади Вінниччини», розповів учасникам про наступне: «Можливість отримання якісних послуг з дошкільної та шкільної освіти – одна з базових потреб мешканців громад у всьому світі, і в той же час – одне з найбільш складних і комплексних завдань органів місцевого самоврядування. Аналіз показує, що саме видатки на освітні послуги складають найбільшу частину місцевих бюджетів для більшості громад не тільки в Україні, а й в інших країнах, а отже саме ця сфера містить найбільший потенціал для оптимізації. Вивчення, аналіз і використання цих можливостей стало головною ціллю проекту «Управління освітою територіальних громад: досвід Вишеградської Четвірки для України».

Координатор проекту Анастасія Ланова презентувала учасникам концепцію проекту: «Наразі наш проект знаходиться на основному етапі реалізації. 4-6 грудня триватимуть навчання для представників громад щодо управління, планування та оптимізації системи освіти, у т. ч. досвід та кращі практики країн Вишеградської четвірки. Тренерами є українські та міжнародні експерти проекту. 7 грудня відбудеться підсумкова Міжнародна конференція проекту».

Експерт проекту Олена Гуменна повідомила учасникам: «Експертами проекту розроблений методичний посібник, у якому викладено опис актуальної ситуації та наявної проблематики в сфері надання освітніх послуг в об’єднаних територіальних громад, представлено покрокову інструкцію щодо збору даних, їх аналізу, опрацювання плану оптимізації освітньої мережі та розробки стратегії розвитку освіти з максимально широким залученням громадськості. Окремо представлено актуальну ситуацію та кращі практики щодо надання освітніх послуг в країнах Вишеградської четвірки. Методичний посібник доступний для завантаження на офіційному сайті проекту».

У рамках програми тренінгів 4 грудня учасники розглянули такі теми: актуальний стан системи освіти в ОТГ, діагностика умов розвитку системи освітніх послуг в громаді, розробка SWOT-аналізу, оптимізація освітньої мережі в громаді.

Наступні дні навчання будуть присвячені досвіду управління системою освіти у територіальних громадах Словаччини, Угорщини, Польщі та Чехії.